Help, ik heb een negatieve beoordeling ontvangen! Wat nu?

Het is uiteraard vervelend wanneer u een negatieve beoordeling ontvangt. Om u gerust te stellen, de consument is inmiddels gewend aan reviews op internet en begrijpt dat een bedrijf niet iedereen tevreden kan stellen. Ook een toprestaurant krijgt bijvoorbeeld weleens een mindere beoordeling.

Mocht u niet eens zijn met een negatieve beoordeling, adviseert funda u het volgende:

Benader de klant
Het is vaak een goed idee om na een negatieve beoordeling contact te zoeken met de klant. De klant kan na een goed gesprek besluiten de beoordeling aan te passen of offline te halen.

Geef een online reactie
U kunt op elke beoordeling publiekelijk reageren. Bij een negatieve beoordeling kunt u deze kans aangrijpen om bijvoorbeeld uit te leggen waarom er niet aan de verwachtingen is voldaan. Als u het gevoel van de klant in deze reactie zichtbaar erkent, laat u gebruikers van funda zien dat u goed om kunt gaan met kritiek.

Check het reglement
Beoordelingen op funda moeten aan het Makelaarsbeoordelingenreglement voldoen, zo vraagt funda bijvoorbeeld om de beoordeling te onderbouwen. Indien een beoordeling niet aan het reglement voldoet kunt u contact opnemen met customerservice@funda.nl.

Wanneer een beoordeling niet in lijn is met het reglement, verzoekt funda de (ver)koper om binnen 5 werkdagen de beoordeling aan te passen.

Was dit artikel nuttig?
Aantal gebruikers dat dit nuttig vond: 1 van 1

Bekijk alle artikelen

Mogelijk gemaakt door Zendesk