Help, ik heb een negatieve beoordeling ontvangen! Wat nu?

Om u gerust te stellen, het is geen ramp een enkele negatieve beoordeling te hebben als uw gemiddelde cijfer toch hoog is. De consument is inmiddels gewend aan de vele reviews online en zijn zich doorgaans bewust van het feit dat geen enkel bedrijf iedereen tevreden kan stellen.  Ook hun favoriete restaurant krijgt vast weleens een negatieve beoordeling. Mocht u het er toch niet mee eens zijn, kunt u de volgende stappen ondernemen:

Check met het reglement
Beoordelingen moeten altijd aan ons reglement voldoen, zo moet elke beoordeling bijvoorbeeld goed onderbouwd worden en geschreven zijn door een daadwerkelijke opdrachtgever. Indien de beoordelingen niet aan het reglement voldoen kunt u contact opnemen met customerservice@funda.nl.

Benader de klant
Het is vaak een goed idee om na een negatieve beoordeling contact te zoeken met de klant. Hij kan na een goed gesprek besluiten de beoordeling aan te passen of offline te halen.

Geef een online reactie
U kunt op elke beoordeling éénmaal publiekelijk reageren. Bij een negatieve beoordeling kunt u deze kans aangrijpen om bijvoorbeeld uit te leggen waarom er niet aan verwachtingen is voldaan. Als u het gevoel van de klant in deze reactie zichtbaar erkent en betreurd kunt u lezers laten zien dat u goed om kunt gaan met kritiek.

Was dit artikel nuttig?
Aantal gebruikers dat dit nuttig vond: 0 van 0

Bekijk alle artikelen

Mogelijk gemaakt door Zendesk