Hoe zet ik een contract stop of zorg ik dat een contract niet gaat verlengen?

Dit kan op twee manieren. Als u een object als verkocht afmeldt of intrekt, dan stopt het contract automatisch. Een object meldt u af via uw invoerpartner. U kunt een contract ook via de fundadesk stopzetten, in dit artikel leggen we uit hoe u dit doet.

Elk contract wat u via de fundadesk bestelt, heeft een bepaalde looptijd. Contracten van producten die u bestelt voor een week of maand lopen automatisch af. Kwartaal- en jaarcontracten hebben standaard de levering 'automatische verlening'.

Deze instelling, de verlenging van contracten, kunt u via de fundadesk aanpassen:

  • log in op de fundadesk

  • klik op de optie administratie

  • zoek het desbetreffende contract op

  • via de zoekbox aan de rechterkant kunt u het adres intikken of het contractnummer intikken

    • klik nu op zoeken

    • klik op de blauwe link die u bij het contract ziet staan
  • het contract is nu geopend, aan de rechterzijde vindt u de contractlevering:

  • klik op 'contract stopzetten of niet verlengen'

  • u krijgt nu een keuze of u het contract wenst stop te zetten of niet meer wil verlengen. Kies een van de opties.

  • klik op de gele knop 'opslaan'

  • bevestig de keuze dat u het contract niet meer wenst

 

Met 'per direct stopzetten' is het object per heden afgelopen, met 'niet meer verlengen' zal het contract lopen tot het einde van de contractermijn. Dit valt na bevestiging niet meer aan te passen.


Kosten reeds gefactureerd
De kosten voor het contract zijn bij aanvang al gefactureerd. Na het aflopen van het contract hoeft u dit contract dus niet meer te betalen.


Reminder
Voordat funda een contract verlengt, ontvangt u een notificatie op het emailadres zoals ingesteld op uw kantoorpagina.

U kunt kiezen uit twee verschillende opties:

  • voor ieder contract 10 dagen voor verlenging of beïndiging een herinnering

  • iedere maandagmorgen per e-mail een overzicht met daarin de contractverlengingen en aflopende contracten voor de huidige en twee daaropvolgende weken.



Standaard herinneren we u per contract. Wilt u liever een overzicht? Dit kunt u instellen via de fundadesk:

  • ga rechtsboven in de fundadesk naar het icoon met tandwieltje

  • kies voor de tab 'betaalgegevens'

  • ga onderaan naar de pagina naar optie 'Herinneringen'

  • klik op de witte knop 'bewerken'

  • kies voor de optie 'Wekelijks overzicht van alle contracten'

  • klik op de knop 'opslaan'

 

 

Was dit artikel nuttig?
Aantal gebruikers dat dit nuttig vond: 1 van 1

Bekijk alle artikelen

Mogelijk gemaakt door Zendesk