Hoe zet ik een contract stop of zorg ik dat een contract niet gaat verlengen

Wanneer u een object als verkocht afmeld of intrekt, zal het contract automatisch stopgezet worden. Voor deze objecten hoeft u niets te doen. Dit artikel betreft producten waar u niet langer gebruik van wenst te maken of niet wenst te verlengen.

Elk contract wat u via de fundadesk bestelt, heeft een bepaalde looptijd. Contracten van producten die u bestelt voor een week of maand lopen automatisch af. Kwartaal- en jaarcontracten hebben standaard de levering 'automatische verlening'. Deze instelling, de verlenging van contracten, kunt u via de fundadesk aanpassen.

U kunt een jaarcontract bijvoorbeeld op 'niet verlengen' zetten:

- Log in op de fundadesk
- Klik op het tabblad administratie
- Zoek het desbetreffende contract op en open deze.
- Aan de rechterzijde, op het contract vindt u de contractlevering:

Hier kunt u de levering naar wens aanpassen.  Door te kiezen voor 'contract stopzetten of niet verlengen' komt u in het keuzemenu waar u de levering kunt wijzigen.

Let op: Als u kiest voor ‘direct stopzetten’, zal het contract direct worden stopgezet. Dit valt na bevestiging niet meer aan te passen!

Als u kiest voor ‘niet verlengen’, zal het contract niet verlengd worden. Op de dag dat het contract afloopt, zal deze worden stopgezet.

De kosten voor het contract zijn bij aanvang al gefactureerd. Na het aflopen van het contract hoeft u dit contract dus niet meer te betalen.

Voordat een contract wordt verlengd, ontvangt u hier een notificatie van op het emailadres zoals ingesteld op uw kantoorpagina. U kunt kiezen uit twee verschillende opties

- U ontvangt voor ieder contract 10 dagen voor verlenging of beïndiging een herinnering.
- U ontvangt iedere maandagmorgen per e-mail een overzicht met daarin de contractverlengingen en aflopende contracten voor de huidige en twee daaropvolgende weken.

U vindt uw instelling voor de herinnering terug in de fundadesk

- Ga naar de fundadesk en kies voor het tabblad Administratie
- Kies hier voor 'Instellingen'

Middels de knop wijzigen kunt u de frequentie van deze herinnering wijzigen.

 

Was dit artikel nuttig?
Aantal gebruikers dat dit nuttig vond: 0 van 0

Bekijk alle artikelen

Mogelijk gemaakt door Zendesk