Sortering op basis van relevantie

Met de livegang van de nieuwe website is ook de standaard sortering aangepast. Op de oude website bepaalde een aantal zaken deze sortering. Hoe meer informatie een huis had, hoe hoger per definitie het huis in de lijst kwam te staan. Daarnaast konden makelaars tegen betaling een huis nog hoger plaatsen, ongeacht de hoeveelheid informatie. Dit noemden wij Tophuis.

Op de nieuwe website is de resultaatlijst op een andere manier gerangschikt. Wij willen namelijk jou als zoeker centraal zetten. Dit betekent dat wij deze sortering opnieuw hebben ontworpen en zaken zoals Tophuis of het eerst tonen van het NVM aanbod niet meer aanwezig zullen zijn. Simpelweg omdat deze zaken voor jou als zoeker in je zoektocht naar een nieuw huis er niet toe doen.

Een van de dingen die je direct op zal vallen is dat de standaard sortering nu ingesteld staat op relevantie.

Met relevantie bedoelen wij de mate waarin een woning aansluit op jouw woonwensen en eisen. Deze stel je in via je zoekopdracht.

De resultaten die aan je zoekopdracht voldoen worden door ons gewaardeerd op 3 belangrijke criteria:

  • Volledigheid. Hoe meer informatie, hoe beter. Wij kijken naar de belangrijkste kenmerken, maar ook nuttige aanvullende media, zoals een plattegrond of 360º foto,
  • Kwaliteit. Wij kijken naar de kwaliteit van informatie. Bijvoorbeeld, wij belonen video’s die echt iets toevoegen en geen ‘slideshow’ van foto’s zijn.
  • Betrouwbaarheid. Wij controleren steeksproefsgewijs de informatie. Met name klachten over foutieve metrage nemen wij zeer serieus en kan er toe leiden dat een huis als minder relevant wordt gezien.

Op deze manier proberen wij jou je tijd en energie zo efficient mogelijk te besteden door de huizen die door de makelaar volledig, goed en betrouwbaar zijn geplaatst eerder te tonen.

Wij zullen deze sortering op relevantie blijven optimaliseren en zullen wij ook jouw persoonlijke wensen en eisen zwaarder mee laten tellen, zodat jij voor jou de beste persoonlijke sortering krijgt.

Was dit artikel nuttig?
Aantal gebruikers dat dit nuttig vond: 2 van 2

Bekijk alle artikelen

Mogelijk gemaakt door Zendesk