Wat is tweestapsverificatie?

Tweestapsverificatie is een extra beveiligingsstap. Met tweestapsverificatie proberen we als funda er zeker van te zijn dat u degene bent die probeert in te loggen, en niet een kwaadwillend persoon die op welke manier dan ook achter de combinatie van uw gebruikersnaam en wachtwoord is gekomen. 

Waarom stellen we tweestapsverificatie in? 

Funda schakelt over op tweestapsverificatie met een extra verificatiecode per sms of e-mail. Dit doen we omdat we uw en onze gegevens graag zo goed mogelijk willen beschermen, en dit een geschikt instrument hiervoor is.  

Met tweestapsverificatie kan niet iedereen die uw inloggegevens heeft ontfutseld – misschien zonder dat u het zelf weet, door middel van phishing bijvoorbeeld – zomaar inloggen. 

Hoe kan ik mij voorbereiden op de overgang naar tweestapsverificatie? 

Het is belangrijk dat u inlogt op de funda desk met een persoonlijk NVM-account. Aan een persoonlijk NVM-account kan uw mobiele telefoonnummer of e-mailadres gekoppeld worden, waarop u vervolgens de verificatiecode ontvangt.  

Heeft u nog geen persoonlijk NVM-account? Lees de instructies hoe u deze aanmaakt

Was dit artikel nuttig?
Aantal gebruikers dat dit nuttig vond: 0 van 0

Bekijk alle artikelen

Mogelijk gemaakt door Zendesk