Waarom kan ik niet inloggen op mijn funda account?

Het niet kunnen inloggen op je funda account is uiteraard vervelend. In dit artikel lees je waardoor dit kan ontstaan en hoe je dit kan verhelpen.

Kies je situatie:
Je hebt eerder facebook gebruikt om in te loggen maar nu is dat niet mogelijk
Je logde eerder in met een e-mailadres, nu denkt funda dat je via facebook inlogt
Na klik op inloggen komt inlogpagina niet naar voren
Je krijgt een 'Pagina is niet beschikbaar' melding als je een beoordeling wil geven
Je bent je wachtwoord vergeten



Je hebt eerder facebook gebruikt om in te loggen maar nu is dat niet mogelijk
De facebook koppeling is niet meer werkend. Je krijgt de volgende melding:

mceclip0.png


Een dergelijke koppeling legt funda aan op basis van je e-mailadres en een gebruikers ID. Waarschijnlijk komt je gebruikers ID op Facebook dan niet overeen met de gebruikers ID die bij funda bekend is.

Je gebruikers ID kan je als volgt opzoeken:

  • Ga binnen Facebook naar de Apps en websites instellingen
  • Type 'funda' bij ‘Apps en websites zoeken’ en selecteer vervolgens funda
  • Ga in het scherm naar beneden
  • Kopieer de gebruikers ID


Stuur vervolgens een mail aan helpdesk@funda.nl, met vermelding van je gebruikers ID. Heb je meerdere ID's? Vermeld alle ID's dan in je e-mail.



Je logde eerder in met een e-mailadres, nu denkt funda dat je via facebook inlogt

Dit wil wel eens gebeuren wanneer je in het verleden zowel een account op basis van facebook als van een e-mailadres en wachtwoord had.

Stuur dan een e-mail aan helpdesk@funda.nl. We kunnen je account omzetten van facebook naar e-mail.



Na klik opinloggen komt inlogpagina niet naar voren
Een andere mogelijkheid is dat je er na het aanklikken niets gebeurt, je komt terug op de homepagina.

In dit geval adviseren wij twee dingen:

  1. Adblocker / Script Blocker
    Controleer of je een ad- of script blocker (of browserextensies) hebt geinstalleerd, is dit het geval? Dan zijn er een paar opties:

    • Schakel deze dan tijdelijk uit en probeer opnieuw in te loggen
    • Gebruik geen extensies die funda op een 'backlist' zetten
    • Heeft je adblocker een mogelijkheid om een website op de 'whitelist' te zetten? Zet dan de volgende URL's op je 'whitelist':

      funda.nl
      login.funda.nl
      onetrust.com



  2. Wis je cookies en tijdelijke internetbestanden (cache)
    Wis je cookies en tijdelijke internetbestanden (cache) en log daarna opnieuw in. Hier vind je de instructie voor de meeste browsers (programma waarmee je internet bezoekt):

3. Bekijk de cookie instellingen in Chrome
Gebruikt u Chrome? Plak dan de volgende link in uw browser: chrome://settings/cookies

Zorg ervoor dat u niet de laatste optie 'Alle cookies blokkeren' heeft aanstaan maar een van de andere opties.

Screenshot_2020-08-26_at_10.22.26.png



Schakel uw apparaat uit en herstart deze, log hierna in via https://login.funda.nl/profiel








Je krijgt een 'Pagina is niet beschikbaar' melding als je een beoordeling wil geven

Wanneer je inlogt en de site reageert niet of je krijgt een melding "deze pagina is niet beschikbaar", ben je wellicht op een ander account reeds ingelogd (bijvoorbeeld die van je partner/huisgenoot)

In deze situatie adviseert funda drie dingen:

  1. Log uit op de website:

    • je kiest voor de optie 'account' (rechtsboven op de pagina), op je telefoon is dit een icoon met een 'poppetje'
    • vervolgens kies je voor de link 'uitloggen'
    • log opnieuw in, dit doe je door bovenaan de pagina naar de optie 'inloggen' te gaan

  2. Wis je cookies en tijdelijke internetbestanden (cache) en log daarna opnieuw in. Hier vind je de instructie voor de meeste browsers (programma waarmee je internet bezoekt):

  3. wil je de makelaar beoordelen en heb je de beoordelingsemail op een ander emailadres ontvangen dan het emailadres van je funda account, vraag dan aan je verkoopmakelaar om het juiste emailadres te koppelen.



Je bent je wachtwoord vergeten
Als je je wachtwoord niet meer weet klik je op het inlogscherm op  ‘wachtwoord vergeten’. Je ontvangt dan een e-mail op het bij ons bekende e-mailadres, via de e-mail kan je direct een nieuw wachtwoord aanmaken.


Ondervind je andere problemen of wil je verdere support? Via helpdesk@funda.nl helpen we je graag!

Was dit artikel nuttig?
Aantal gebruikers dat dit nuttig vond: 9 van 33

Bekijk alle artikelen

Mogelijk gemaakt door Zendesk