Waarom kan ik niet inloggen op mijn funda account?

Het niet kunnen inloggen op je funda account is uiteraard vervelend. In dit artikel lees je hoe je dit kan verhelpen.

Kies je situatie:
Je gebruikte Facebook om in te loggen maar je gebruikt Facebook niet meer
Na een klik op inloggen komt de inlogpagina niet naar voren
Je krijgt een 'Pagina is niet beschikbaar' melding als je een beoordeling wil geven
Je bent je wachtwoord vergeten
Er is een ander probleem met inloggen




Je gebruikte Facebook om in te loggen maar je gebruikt Facebook niet meer
Je kan het inloggen via Facebook omzeilen door een wachtwoord op te vragen via de 'wachtwoord vergeten' optie. Je ontvangt een e-mail om een wachtwoord in te stellen. Hierna log je in met je e-mailadres en zelfgekozen wachtwoord op funda.






Na een klik op inloggen komt de inlogpagina niet naar voren
Een andere mogelijkheid is dat je er na het aanklikken niets gebeurt, je komt terug op de homepagina. In dit geval adviseren wij de volgende stappen:

  1. Adblocker / Script Blocker
    Controleer of je een ad- of script blocker (of browserextensies) hebt geinstalleerd, is dit het geval? Dan zijn er een paar opties:

    • Schakel deze dan tijdelijk uit en probeer opnieuw in te loggen
    • Gebruik geen extensies die funda op een 'backlist' zetten
    • Heeft je adblocker een mogelijkheid om een website op de 'whitelist' te zetten? Zet dan de volgende URL's op je 'whitelist':

      funda.nl
      login.funda.nl
      onetrust.com



  2. Wis je cookies en tijdelijke internetbestanden (cache)
    Wis je cookies en tijdelijke internetbestanden (cache) en log daarna opnieuw in. Hier vind je de instructie voor de meeste browsers (programma waarmee je internet bezoekt):

3. Bekijk de cookie instellingen in Chrome
Gebruikt u Chrome? Plak dan de volgende link in uw browser: chrome://settings/cookies

Zorg ervoor dat u niet de laatste optie 'Alle cookies blokkeren' heeft aanstaan maar een van de andere opties.

Screenshot_2020-08-26_at_10.22.26.png



Schakel uw apparaat uit en herstart deze, log hierna in via https://login.funda.nl/profiel








Je krijgt een 'Pagina is niet beschikbaar' melding als je een beoordeling wil geven

Wanneer je inlogt en de site reageert niet of je krijgt een melding "deze pagina is niet beschikbaar", ben je wellicht op een ander account reeds ingelogd (bijvoorbeeld die van je partner/huisgenoot)

In deze situatie adviseert funda drie dingen:

  1. Log uit op de website:

    • je kiest voor de optie 'account' (rechtsboven op de pagina), op je telefoon is dit een icoon met een 'poppetje'
    • vervolgens kies je voor de link 'uitloggen'
    • log opnieuw in, dit doe je door bovenaan de pagina naar de optie 'inloggen' te gaan

  2. Wis je cookies en tijdelijke internetbestanden (cache) en log daarna opnieuw in. Hier vind je de instructie voor de meeste browsers (programma waarmee je internet bezoekt):

  3. wil je de makelaar beoordelen en heb je de beoordelingsemail op een ander emailadres ontvangen dan het emailadres van je funda account, vraag dan aan je verkoopmakelaar om het juiste emailadres te koppelen.



Je bent je wachtwoord vergeten
Als je je wachtwoord niet meer weet klik je op het inlogscherm op  ‘wachtwoord vergeten’. Je ontvangt dan een e-mail op het bij ons bekende e-mailadres, via de e-mail kan je direct een nieuw wachtwoord aanmaken.



Andere problemen

Ondervind je andere problemen of behoefte aan verdere support? Via helpdesk@funda.nl helpen we je graag verder!

Was dit artikel nuttig?
Aantal gebruikers dat dit nuttig vond: 11 van 39

Bekijk alle artikelen

Mogelijk gemaakt door Zendesk