Ik kan niet inloggen op funda in business, hoe kan dat?

Het niet kunnen inloggen op uw funda in business account is vervelend. In dit artikel leest u hoe u dit kunt verhelpen.

Kies uw situatie:
U heeft het juiste wachtwoord ingevuld maar funda in business herkent dit niet
U gebruikte Facebook om in te loggen maar u gebruikt Facebook niet meer
Na een klik op inloggen komt de inlogpagina niet naar voren
U krijgt een 'Pagina is niet beschikbaar' melding als u een beoordeling wil geven
U bent uw wachtwoord vergeten
U ervaart een ander probleem of wenst verder support



U heeft het juiste wachtwoord ingevuld maar funda in business herkent dit niet

Funda in business is recent overgegaan naar een nieuw en toekomstbestendig authenticatiesysteem. Om uw logingegevens op te slaan in dit authenticatiesysteem, verandert u (eenmalig) uw wachtwoord.

U kunt via deze pagina een nieuw wachtwoord instellen.





U gebruikte Facebook om in te loggen maar u gebruikt Facebook niet meer
U kunt het inloggen via Facebook omzeilen door een wachtwoord op te vragen via de 'wachtwoord vergeten' optie. U ontvangt daarna een e-mail om een wachtwoord in te stellen. Hierna logt u in met uw e-mailadres en zelfgekozen wachtwoord op funda in business.




Na een klik op inloggen komt de inlogpagina niet naar voren
Een andere mogelijkheid is dat er na het aanklikken van de knop 'inloggen' niets gebeurt, u komt terug op de homepagina. In dit geval adviseren wij de volgende stappen:

  1. Adblocker / Script Blocker
    Controleer of u een ad- of script blocker (of browserextensies) hebt geinstalleerd, is dit het geval? Dan zijn er een paar opties:

    • Schakel deze dan tijdelijk uit en probeer opnieuw in te loggen
    • Gebruik geen extensies die funda op een 'backlist' zetten
    • Heeft uw adblocker een mogelijkheid om een website op de 'whitelist' te zetten?

      Zet dan de volgende URL's op uw 'whitelist':

      fundainbusiness.nl
      login.fundainbusiness.nl
      onetrust.com



  2. Wis uw cookies en tijdelijke internetbestanden (cache)
    We verzoeken u om uw cookies en tijdelijke internetbestanden (cache) te wissen en daarna opnieuw in te loggen. Hier vindt u de instructie voor de meeste browsers:

3. Bekijk de cookie instellingen in Chrome
Gebruikt u Chrome? Plak dan de volgende link in uw browser: chrome://settings/cookies

Zorg ervoor dat u niet de laatste optie 'Alle cookies blokkeren' heeft aanstaan maar een van de andere opties.

Screenshot_2020-08-26_at_10.22.26.png



Schakel uw apparaat uit en herstart deze, log daarna in via deze link








U krijgt een 'Pagina is niet beschikbaar' melding als u een beoordeling wil geven

Wanneer u inlogt en de site reageert niet of u krijgt een melding "deze pagina is niet beschikbaar", bent u wellicht op een ander account reeds ingelogd (bijvoorbeeld die van een collega).

In deze situatie adviseert funda u drie dingen:

  1. Log uit op de website:

    • u kiest voor de optie 'account' (rechtsboven op de pagina), op uw telefoon is dit een icoon met een 'poppetje'
    • vervolgens kiest u voor de link 'uitloggen'
    • log opnieuw in, dit doet u door bovenaan de pagina naar de optie 'inloggen' te gaan

  2. Wis uw cookies en tijdelijke internetbestanden (cache) en log daarna opnieuw in. Hier vindt u de instructie voor de meeste browsers:

  3. wilt u de makelaar beoordelen en heeft u de beoordelingsemail op een ander emailadres ontvangen dan het emailadres van uw funda in business account, vraag dan aan de verkopend of verhurend bedrijfsmakelaar om het juiste emailadres te koppelen.



U bent uw wachtwoord vergeten
Als u het wachtwoord niet meer weet klikt u op het inlogscherm op  ‘wachtwoord vergeten’. U ontvangt dan een e-mail op het bij ons bekende e-mailadres, via de e-mail maakt u direct een nieuw wachtwoord aan.


Andere problemen
Ondervindt u andere problemen of heeft u behoefte aan verdere support? Via helpdesk@funda.nl helpen we u graag verder.

Was dit artikel nuttig?
Aantal gebruikers dat dit nuttig vond: 0 van 0

Bekijk alle artikelen

Mogelijk gemaakt door Zendesk