Vraagscan voor funda in business

De Vraagscan geeft u een actueel inzicht in de vraagzijde van commercieel vastgoed. Met de scan kan u op basis van locatie, prijs, soort object en aantal vierkante meters simpel en snel een inschatting maken hoeveel interesse er is voor uw object. Dit helpt uw adviezen aan klanten te ondersteunen met actuele data.

Wat is de Vraagscan?
De Vraagscan toont: hoeveel zoekers er zijn in een bepaalde regio (gebied) of plaats, hoeveel vergelijkbare objecten momenteel te huur of te koop staan in de regio/plaats en hoeveel objecten verhuurd of verkocht zijn. Zo kunt u uw opdrachtgever van optimaal advies voorzien.

Waarom is de funda in business Vraagscan ontwikkeld?
Funda in business heeft door feedback en onderzoek onder makelaars geconcludeerd dat de data van zoekers direct kon worden ingezet voor de makelaar. Met de Vraagscan als resultaat.

Hoe gebruik ik de Vraagscan?
De actuele data uit de Vraagscan vergroten uw inzicht in de vraagzijde van de markt. Door specifieke kenmerken in te voeren (zoals het soort object, de prijs, het aantal vierkante meters en de locatie), bekijkt en vergelijkt u direct met welke objecten u concurreert en hoeveel zoekers er op funda in business zijn geïnteresseerd in soortgelijke objecten. De informatie uit de analyse kunt u gebruiken als aanvulling op uw eigen kennis en ter ondersteuning van de adviezen die u aan klanten geeft.

Wat kan ik met de Vraagscan?
Als vastgoedprofessional kunt u de tool gebruiken voor bijvoorbeeld het vaststellen van de vraagprijs, om advies te geven over een prijswijziging of voor het inzetten van promotiemiddelen. Bent u een vooral gericht op aankoop, dan ondersteunt de scan u bijvoorbeeld bij de start van aankooponderhandelingen, omdat u eenvoudig kunt zien hoeveel vraag er is naar een bepaald type object.

Hoe wordt de data in de Vraagscan samengesteld?
De Vraagscan baseert zich op het zoekgedrag van alle gebruikers op funda in business in de categorieën kopen of huren en beleggen. Het gaat om ingelogde én anonieme bezoekers die via zowel desktop als mobiele apparaten het aanbod op de website doorzoeken.



Wie worden er bedoeld met zoekers in de Vraagscan?
Veel bezoekers kijken regelmatig op funda in business maar overwegen niet altijd om direct een bedrijfsruimte te huren of te kopen. Funda in business analyseert de zoekers door te verzamelen wie er op objectpagina’s zijn geweest. Om eruit te kunnen filteren dat zoekers vaak meerdere malen naar een objectpagina kijken, analyseert funda in business het device waarmee de zoeker online is geweest. Op deze manier herkennen we een zoeker die meerdere malen naar een objectpagina kijkt en tellen we hem niet meerdere keren. De cijfers in de Vraagscan zijn dus “ontdubbeld”.

Wat betekenen de verschillende kleuren per gebied in de Vraagscan?
Op de kaart in de Vraagscan hebben de gebieden verschillende kleuren. Dit is afhankelijk van het aantal zoekers per gebied. Links bovenin de kaart ziet u wat de verschillende kleuren inhouden. Wanneer u met uw cursor op een gebied gaat staan, verschijnt in deze legenda ook het aantal zoekers voor deze specifieke gebied.

Waarom hebben sommige gebieden op de kaart in de Vraagscan geen kleur?
Gebieden waar zich nul zoekers bevinden hebben geen kleur. Wanneer u specifieke objectkenmerken opgeeft in de Vraagscan en er geen resultaat uitkomt, kunt u proberen het bereik te verbreden door de kenmerken aan te passen. Het tegenovergestelde kan ook voorkomen: door weinig kenmerken in te voeren, toont de Vraagscan een groot aantal unieke zoekers en objecten.

Waarom zijn er weinig objecten verhuurd of verkocht?
Niet alle vastgoedprofessionals melden hun verhuurde of verkochte objecten als verhuurd of verkocht af, maar trekken deze simpelweg in. Daardoor kan het zijn dat de cijfers voor verhuurde en verkochte objecten lager uitvallen dan ze in werkelijkheid zijn.

Hoe kan ik de analyse specifieker maken?
Door filters toe te passen kunt u uw analyse preciezer maken.  Zo kunt u koop of huur objecten uitsluiten, en kunt u inzoomen op een specifiekere prijsrange en op bepaalde metrages.

Hoe kan ik feedback geven over de Vraagscan?
De Vraagscan combineert grote hoeveelheden data en de analyses worden zo goed mogelijk afgestemd. We vinden feedback uit de praktijk belangrijk en horen het daarom graag wanneer informatie uit de Vraagscan niet lijkt te kloppen. U kunt hiervoor gebruikmaken van het feedbackformulier in de Vraagscan.

Kan ik de informatie uit de Vraagscan gebruiken in mijn eigen adviesrapporten?
De Vraagscan is bedoeld als ondersteuning van uw advies. In adviesrapporten kunt u de informatie uit de scan gebruiken. Vermeld hierbij als bron: ‘funda Vraagscan, <maand> <jaar>’. U bent zelf verantwoordelijk voor het gebruik van de informatie die u uit de scan haalt; funda is niet aansprakelijk voor de juistheid en volledigheid ervan.

 

Was dit artikel nuttig?
Aantal gebruikers dat dit nuttig vond: 2 van 2

Bekijk alle artikelen

Mogelijk gemaakt door Zendesk