Vraagscan voor funda in business

De Vraagscan geeft u een actueel inzicht in de vraag naar bedrijfshuisvesting. Met de scan kunt u op basis van locatie, prijs, soort object en aantal vierkante meters simpel en snel een inschatting maken van hoeveel vraag er is naar uw object. Dit helpt u om adviezen aan klanten te ondersteunen met actuele data.

Wat doet de Vraagscan?
De Vraagscan toont hoeveel zoekers er zijn in een bepaald gebied of bepaalde plaats, hoeveel vergelijkbare objecten momenteel te huur of te koop staan in een gebied of plaats en hoeveel objecten verhuurd of verkocht zijn. Zo kunt u uw opdrachtgever van optimaal advies voorzien.

Waarom is de funda in business Vraagscan ontwikkeld?
Funda in business houdt veel onderzoeken onder bedrijfsmakelaars en vastgoedprofessionals en ontvangt van hen de nodige feedback (hierop). Zo kwamen we tot de conclusie dat de data van zoekers direct kunnen worden ingezet ten gunste van bedrijfsmakelaars en vastgoedprofessionals. Met de Vraagscan als resultaat.

Hoe gebruik ik de Vraagscan?
De actuele data uit de Vraagscan vergroten uw inzicht in de vraagzijde van de markt. Door specifieke kenmerken in te voeren (zoals het soort object, de prijs, het aantal vierkante meters en de locatie), bekijkt en vergelijkt u direct met welke objecten u concurreert. De vraagscan laat ook zien hoeveel (serieuze) zoekers er op funda in business zijn geïnteresseerd in soortgelijke objecten. De informatie uit de analyse kunt u gebruiken als aanvulling op uw eigen kennis en ter ondersteuning van de adviezen die u aan klanten geeft.

Wat kan ik met de Vraagscan?
Als vastgoedprofessional of bedrijfsmakelaar kunt u de tool in verschillende situaties gebruiken. Bijvoorbeeld:

  • Om uw eigen informatie en marktinzichten te verrijken bij het verkrijgen van een nieuwe opdracht of acquisitie. De Vraagscan kan een op data gebaseerde feitelijke onderbouwing zijn van uw eigen marktkennis;
  • Ter ondersteuning om uw opdrachtgever inzicht te geven in de markt en een verkoop- of verhuurstrategie te bepalen of te evalueren;
  • Om andere vastgoedprofessionals, zoals ontwikkelaars, beleggers en taxateurs, te informeren en van advies te voorzien door de markt inzichtelijk te maken met de data uit de Vraagscan;
  • Om advies te geven bij het bepalen van de omvang van multi-tenant units. Op basis van de vraag die naar voren komt uit de Vraagscan kan de maatvoering en prijs worden bepaald;
  • Om te bepalen aan wat voor soort ruimten, welke maatvoering en voor welke prijs er behoefte is voor objectafbakening bij nieuwbouwinitiatieven en aankoopadvies;
  • Bij de evaluatie met uw opdrachtgever als een object langer in de verkoop staat, om samen de verkoopstrategie te herzien.


Hoe wordt de data in de Vraagscan samengesteld?
De Vraagscan baseert zich op het zoekgedrag van alle gebruikers van funda in business in de categorieën kopen, huren en beleggen. Het gaat om ingelogde én anonieme bezoekers die via zowel desktop als mobiele apparaten het aanbod op de website doorzoeken.



Wie worden er bedoeld met zoekers in de Vraagscan?
Zoals we al zeiden: niet iedereen die op funda in business kijkt wil ook echt huren of kopen. Daarom onderscheiden we serieuze zoekers van vrijblijvende bezoekers. Een serieuze zoeker heeft een contactaanvraag richting een makelaar gedaan en/of meerdere keren hetzelfde object bekeken en/of uitgebreid media van een object bekeken. In deze Vraagscan worden alleen die daadwerkelijk geïnteresseerde zoekers meegenomen. Het getoonde getal omvat alle serieuze zoekers binnen de gevraagde omgeving en opgegeven selectiecriteria

Wat betekenen de verschillende kleuren per gebied in de Vraagscan?
Op de kaart in de Vraagscan hebben de gebieden verschillende kleuren, afhankelijk van het aantal zoekers per gebied. Links bovenin de kaart ziet u wat de verschillende kleuren inhouden. Wanneer u met uw cursor op een gebied gaat staan, verschijnt in deze legenda ook het aantal zoekers voor dit specifieke gebied.

Waarom hebben sommige gebieden op de kaart in de Vraagscan geen kleur?
Dit zijn gebieden waar zich nul zoekers bevinden. Wanneer u specifieke objectkenmerken opgeeft in de Vraagscan en daar komt vervolgens geen resultaat uit, kunt u proberen het bereik te verbreden door filters aan te passen. Het tegenovergestelde kan ook voorkomen: door weinig filters in te stellen toont de Vraagscan een groot aantal serieuze zoekers en objecten.

Waarom zijn er weinig objecten verhuurd of verkocht?
Niet alle bedrijfsmakelaars en vastgoedprofessionals melden hun verhuurde of verkochte objecten als verhuurd of verkocht af, maar trekken deze simpelweg in. Daardoor kan het zijn dat de cijfers voor verhuurde en verkochte objecten lager uitvallen dan ze in werkelijkheid zijn.

Hoe kan ik de analyse specifieker maken?
Door filters toe te passen kunt u uw analyse preciezer maken. Zo kunt u koop- of huurobjecten uitsluiten, en kunt u inzoomen op een specifiekere prijsrange en bepaalde metrages.

Hoe kan ik feedback geven over de Vraagscan?
De Vraagscan combineert grote hoeveelheden data en de analyses worden zo goed mogelijk hierop afgestemd. We vinden feedback uit de praktijk belangrijk en horen daarom graag wanneer informatie uit de Vraagscan niet lijkt te kloppen. U kunt hiervoor gebruikmaken van het feedbackformulier in de Vraagscan.

Kan ik de informatie uit de Vraagscan gebruiken in mijn eigen adviesrapporten?
De Vraagscan is bedoeld als ondersteuning van uw advies. In adviesrapporten kunt u de informatie uit de scan gebruiken. Vermeld hierbij altijd als bron: ‘funda in business Vraagscan, <maand> <jaar>’. U bent zelf verantwoordelijk voor het gebruik van de informatie die u uit de scan haalt; funda in business is niet aansprakelijk voor de juistheid en volledigheid ervan

 

Was dit artikel nuttig?
Aantal gebruikers dat dit nuttig vond: 2 van 2

Bekijk alle artikelen

Mogelijk gemaakt door Zendesk